5 tips voor het organiseren van een bedrijfsuitje
Heeft u binnenkort een bedrijfsuitje en bent u verantwoordelijk voor de organisatie? Organiseer dan eens iets anders voor de medewerkers met bijvoorbeeld het thema circus. Het kan een hele klus zijn om een bedrijfsuitje te organiseren. Vandaar in deze blog een aantal tips waar je op moet letten als je een uitje gaat organiseren.
Tip 1: Breng de hoeveelheid mensen in kaart
Voordat je begint met het plannen van een activiteit is het belangrijk om de omvang van de mensen te bepalen. Gaan bijvoorbeeld de partners mee of alleen de medewerkers? Gaan alle afdelingen mee of bepaalde afdelingen? Dit is belangrijk om uiteindelijke te bepalen hoeveel ruimte je nodig hebt en wat geschikt is.
Tip 2: Bepaal je budget
Van tevoren is het ook belangrijk om te bepalen wat je maximale budget is. Het handigste is om dit per persoon te rekenen. Wanneer je alleen een activiteit wil gaan doen zal dat goedkoper zijn dan wanneer je er ook bij wilt eten. Denk van tevoren goed na over de consequenties voor het budget over bepaalde keuzes.
Tip 3: Prik een datum
Het allerbelangrijkste is een datum te prikken waarbij zoveel mogelijk medewerkers kunnen. Dit is natuurlijk vrij lastig te bepalen, maar de maanden mei, juni en september zijn maanden wanneer een bedrijfsuitje erg geschikt is. Denk er wel aan om ook op tijd te boeken, gezien deze maanden ook populairder zijn. Houd ook rekening met feestdagen.
Tip 4: Kies een locatie
Bepaal de locatie waarmee je rekening houdt met het vervoer van de mensen en de reistijd. Het zou fijn zijn om dit dicht bij de locatie te organiseren waar het bedrijf ook gevestigd is. Waarschijnlijk wonen mensen daar toch al in de buurt.
Tip 5: Zorg voor een gezellige sfeer
Hoe zorg je er nou voor dat een bedrijfsuitje echt geslaagd is? De sfeer is het allerbelangrijkste en tegelijkertijd ook het moeilijkste. Je kan er wel voor zorgen dat je bepaalde groepen opsplitst in bepaalde teams en een goede verdeling maakt qua leeftijd en ervaring bij een activiteit. Uiteindelijk is het aan de medewerkers zelf of de sfeer goed is of niet. Wat wel een goede tip is, is om te filmen en foto’s te maken. Zodat mensen achteraf ook kunnen terugblikken op het gezellige bedrijfsuitje.
Deze vijf tips helpen je bij het organiseren van een bedrijfsuitje. Wil je echt een uniek bedrijfsuitje organiseren? Huur dan een compleet circus bij ons.
Geplaatst in Blog